Aprenem amb la geometria

A l’aula de P-4, conscients que els infants són éssers en tres dimensions i que viuen immersos en una realitat tridimensional, les mestres intentem afavorir que els nostres alumnes explorin intuïtivament l’espai que els envolta i els objectes que aquest espai conté amb la finalitat d’introduir-nos en la geometria lúdica i plaent.

Aquestes fotografies són una petita mostra de situacions didàctiques geomètriques a l’aula,on hi han intervingut diferents procediments fins a obtenir el resultat final:
– Exploració conscient de l’objecte.
– Representació mental de la forma d’un objecte.
– Observació i anàlisi de les qualitats i propietats derivades de la forma d’un objecte.
– Reproducció de formes amb materials diversos.

Aquestes fotos també representen un cop més, moments d’activitats habituals a l’aula esdevenint moments d’aprenentatge significatiu i vivencial pels nostres infants.

Fent palès allò que R. Codina et altres ( 1992) ” la comprensió de l’espai on viu el nen la fa a través de moure-s’hi i aquesta és la primera aproximació a la geometria.

Geometria amb tubs, taps, esferes i capses.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: